Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gideonsbergs IF Division 3/4 Dam

Följ

3 september 2023

Gideonsbergs IF 2

Referat: Västerås IK - Gideonsbergs IF 2

En mycket bra och tuff match. Vi visste vad vi väntade oss och matchplanen var att pressa högt så att dom sparkar ut bollarna. Vi är lite tyngre i närkampsspelet. Vi börjar matchen bra och har några halvlägen som tyvär inte leder till någe riktigt farligt. På en hörna i 17:de minuten så gör VIK 1-0 där vi tolt missar att markera en av deras spelare som gör ett snygt nickmål. Efter det fortsätter vi att rulla boll bra utan att hot skarpt. VIK har några bollar i djupet som vi har lite problem annars är det ganska få målchanser i första. Men vi tycker att vi har ganska bra koll på matchen. Vi gör en ändring Amanda av, som jobbat bra. JC in på topp. Tre i baclinjen beklagar sig på skavanker dom känt av i första halvlek... lite oroande förstås!
Andra drar vi uppbtempot lite och är mer agresiva i djupet. JC får ett friläge som rullar utanför målet tyvärr. Vi har börjat bra...men just i det läget får dom en frispark på vår planhalva. Tyvärr hamnar Emilia lite låmgt ut o bollen går över henne i mål... kändes inte rättvist men så är det ibland!
Vi fortsätter att gnaga på med bollar runt deras straffområde o i den 64:de minuten så jobbar Bove till sig bollen soelar till Sara som via ett bra skott skapar en retur som Strandis sätter i mål. Vi fortsätter att trycka på och just då är det bara spel påderas planhalva och vi gör vi väldigt bra. På detta kommer också 2-2 där Sara trycker in en boll som vi får in efter en hörna och 2-2 är ett faktum. ??
Tyvärr varar denna glädje väldigt kort då VIK åter igen på en fast situation, en feldömd frispark, som dom nytjar väl och skottet mot mål seglar över våran målvakt. Men som vanligt så är dessa tjejer aldrig nöjda utan man forsätter att jobbar på för en kvittering och vi skapar lägen och ett läge uppstår där Elin vinner en boll på mitten, passar Amanda som löper sig fri och skjuter mot bortre stolpen där JC dyker upp och med lite möda får in bollen i mål 3-3 som också blir slutresultatet. En bra och tuff match som rättvist slutar med delade poäng.
Vi visar återigen stark moral då vi inte knäcks av underlägen 0-2 eller 2-3 utan vi jobbar oss i igen och skapar lägen.
Dagens KEXchoklad är återigen två personer..Sara Eklund som jobbar kopiöst över hela banan. Stark och rivig! Den andra är Alexandra Laini Bovellan som idag gör en kanonmatch med slit både i djupled på sin kan och ner i försvaret när det krävdes att hjälpa laget i defensiven. Sen ska det sögas att våra försvarare med Vanna; Racha, Agge o Johanna spelade väldigt stabilt o tålmodigt. Centralt tycker jag vi vann det mesta där Lovisa, Wallert och Sara är grymma. Amanda på topp gör en bra insatts och slter hårt mot deras mittförsvarare. In kom JC som återigen vissar sin snabbhet..och gör mål igen . Elin som vanligt är lugn och på rätt plats hela tide. Felicia fick hoppa in på Johannas vänster kant och gör det jättebra. Moa fick inte jätte mycket speltid men går in o jobbar bra...hon kommer att få mer tid snart. ?? Lite kaotiskt med skavanker på Racha Vanna o Aggen så kallade vi in Wilma som med snabbt ombyte på bänken utan längre uppvärmning hoppar in på Rachas plats och hjälper oss att fortsätta spela boll mot slutet. Tack Wilma för det korta inhoppet som var guld värt för laget.Andra halvlek är den Bästa halvleken i år. Intensitet och vilja kryddat med många löpningar ocg bra passningsspel.
Spelarstatistik
Målvakter
Namn M G A S IM GK RK P
Emilia Malmborg 1 0 0 0 0 0 0 0